BE2: L’ATMOSFERA

2.1 L’atmosfera terrestre

Explorem – 10′

Un cop explorat els continguts, repassa les preguntes proposades al videoquiz i anota la informació rellevant de cada pregunta.

Sintetitzem – 15′

https://app.emaze.com/@AIOTZCLT/atmosfera1Powered by emaze

 

Avaluem – 30′

1 Quina diferència hi ha entre realitzar esport a dalt de l’Everest o fer-ho a nivell del mar?

2 Per què en l’experiment de l’activitat exploratòria, la llauna es rebregava?

3 Com és possible que l’atmosfera estigui “enganxada” a la Terra?

4 Quin utilitat et sembla que té l’atmosfera per la vida dels éssers vius?

5 Com demostraries que l’aire pesa?

6 El nitrogen evita que l’oxigen presenti una concentració excessiva per a la vida. Quina relació et sembla que té aquest fenomen amb els incendis forestals?

2.2  Els gasos de l’atmosfera

Sintetitzem

L’atmosfera és la capa gasosa que recobreix el nostra planeta. Està formada per una barreja de gasos denominada aire. Resumim-ne els continguts principals realitzant les dues activitats proposades.

Activitat 1: mira la presentació següent i resumeix-ne els continguts

iconPRESENTACION

 

 

 

Activitat 2: Distribuim-nos per grups (5 grups en total). Cada grup haurà de realitzar una presentació oral de no més de 10 minuts sobre un dels següents temes (haureu de fer la presentació amb drive i compartir-la com a lectura amb tota la classe).

  • La contaminació atmosfèrica: fonts contaminants, conseqüències i solucions
  • La pluja àcida: formació, efectes i solucions
  • L’efecte hivernacle: escalfament global, gasos d’efecte hivernacle i solucions
  • Afebliment de la capa d’ozó: conseqüències i solucions
  • La contaminació radioactiva: producció, avantatges i inconvenients, residus nuclears, efectes i perills i possibles solucions

Pàgina web de suport:      http://www.xtec.cat/~mferna99/projecte/index.htm

 

Avaluem

iconCOMPLETAR


 

 

2.3 Estructura de l’atmosfera

 

Explorem – 15′

Realitzem la següent activitat online. Llegeix els continguts de la pàgina i realitza les tres activitats proposades.

icona activitat generalitzacio

 

 

 

Sintetitzem – 15 ‘

Copia l’esquema anterior de l’atmosfera als teus apunts amb les característiques de cada capa (troposfera, estratosfera, mesosfera, termosfera i exosfera).  Després mirem el vídeo:

icona video

 

Ampliem – 5′

Avaluem – 15′

iconCOMPLETAR    pdf_icona     mapa educaplya

 

2.4 Origen de l’atmosfera

Explorem – 15 ‘

Visita la pàgina web següent, llegeix els continguts i fes l’activitat online proposada.

Per saber-ne més …

Quan fa 4500 milions d’anys es va formar la Terra la seva atmosfera estava molt calenta i contenia nitrogen, diòxid de carboni, metà, amoníac i molt vapor d’aigua. Quan després es va refredar, es van produir immenses pluges i es van formar els oceans. Fa 2500 milions d’anys els cianobacteris, al fer la fotosíntesi amb l’alliberament d’oxigen, van començar a enriquir l’atmosfera en oxigen i des de fa 2000 milions d’anys l’atmosfera ja era molt similar a l’actual.

Els volcans expliquen l’origen de l’atmosfera?

 

Sintetitzem – 15′

Fes servir l’adjunt que t’haurem donat a la classe per resumir les fases en l’origen de l’atmosfera.

pdf_icona

 

 

 

Avaluem – 15′

 

  1. Quina importància van tenir l’aparició dels organismes fotosintètics en la formació de la Terra?
  2. Per què és important l’activitat volcànica per explicar l’origen del planeta?
  3. Realitza la següent activitat online

 

 

2.5 La formació del núvols

Sintetitzem – 15′

https://app.emaze.com/@AIWCZFRC/formaci-nvolsPowered by emaze

Avaluem- 30′

Realitza les següents activitats online referents al cicle de l’aigua. Corresponen a continguts que ja coneixes d’anys anteriors però és bo recordar-los.

 

banner_edu365

iconCOMPLETAR

 

 

2.6 Dinàmica de l’atmosfera

 

 Explorem – 10′

Sintetitzem – 30′

Per tal de treballar aquest apartat utilitza l’adjunt que t’haurà repartit el professor

pdf_icona

 


 

Avaluem – 15′

  1. Observem la següent animació a la classe.
  2. Quina relació hi ha entre la temperatura de l’aire i la seva densitat?
  3. Com es comporta l’aire calent i fred a l’atmosfera?
  4. Què és un corrent de convecció?
  5. Quina diferència hi ha entre brisa marina i terrestre? Quina és la direcció de l’aire en cada cas?
  6. Realitza la següent activitat online sobre la brisa marina i la brisa terrestre

2.7 Depressions i  anticiclons: Els mapes del temps

Explorem – 5′

Edu3.cat

Sintetitzem – 30′

 Per tal de treballar aquest apartat utilitza l’adjunt que t’haurà repartit el professor

pdf_iconapdf_icona pdf_icona

 

 

 

 

Avaluem – 30′

  1. Realitza la següent activitat online
  2. Realitza les activitats que t’indicarà el professor dels adjunts anteriors. Seràs capaç de predir el temps?

 

 

Generalitzem – 60′

Realitza les activitats online d’educaplay, entrant amb el codi tiket (Atmosfera)

Com interpretem els mapes del temps?

Creem anticiclons!!

Per saber-ne més… (no entra a l’examen): ELS TIPUS DE NÚVOLS

Edu3.cat

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s